سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع تلویزیون سامسونگ

تلویزیون یکی از حوزه های اصلی فعالیت سامسونگ در سطح جهانی است و هر ساله شاهد عرضه تلویزیون های باکیفیت این برند هستیم. اعتباری که سامسونگ در تولید و عرضه تلویزیون به دست آورده است به دلیل جایگاه بالای این برند در صنعت فناوری و فعالیت های هوشمند آن در دو دهه اخیر است. به طور کلی سامسونگ فعالیت خود را در زمینه تولید تلویزیون از دهه قبل از دهه 80 آغاز کرد و تا سال 1981 حدود 10 میلیون تلویزیون سیاه و سفید توسط این برند تولید شد. همانطور که انتظار می رفت، فعالیت های خلاقانه سامسونگ همچنان بسیار موفق بود و هر سال تلویزیون های این برند با ویژگی های بهتری نسبت به سال قبل روانه بازار شدند .

این فعالیت هوشمند ادامه یافت و سرانجام در سال 2007 شاهکاری توسط برند سامسونگ ساخته شد که شامل نمایشگر LCD با ضخامت 10 میلی متر بود! از اینجا می توانید متوجه شوید که دلیل طراحی بی عیب و نقص تلویزیون های امروزی سامسونگ چیست. بدون شک تولید این نمایشگر در سال 2007 نقطه عطفی در تاریخ فعالیت های حرفه ای سامسونگ در این زمینه بود.

مقاله قبلی: مقایسه فناوری نانوسل و کولد در تلویزیون های سامسونگ و ال جی

در سال های بعد تلویزیون های نازک تری نیز عرضه شد، اما سامسونگ به دنبال نازک شدن تلویزیون های خود نبود و ترجیح داد بر کیفیت تصویر تلویزیون ها تمرکز کند. به همین دلیل اولین تلویزیون های فول اچ دی و تلویزیون های خمیده در سال 2013 توسط سامسونگ با استفاده از آخرین فناوری های روز دنیا عرضه شد تا در نهایت مهر تاییدی بر خلاقیت و برنامه ریزی دقیق سامسونگ برای گسترش محبوبیت تلویزیون های این برند زده شود. حال با گذشت چندین سال و انتخاب هر ساله تلویزیون های سامسونگ به عنوان بهترین تلویزیون های موجود در بازار، بد نیست با مدل های جدید این برند بیشتر آشنا شویم. در ادامه نحوه یافتن اطلاعاتی که شماره مدل تلویزیون های سامسونگ در اختیار ما قرار می دهد را نیز بررسی خواهیم کرد. این موارد اطلاعات بسیار مفیدی در مورد تلویزیون در اختیار شما قرار می دهد. پس حتما مقاله را تا انتها بخوانید.

در سال های گذشته نیز سامسونگ تلویزیون های محدودی با رزولوشن فول اچ دی و اچ دی تولید می کرد اما در سال 2022 مدلی با این رزولوشن عرضه نشد.

سری کریستال UHD

سری های کریستال UHD در پایین ترین رده تلویزیون های 4K سامسونگ قرار دارند. در واقع تلویزیون های این سری دارای رزولوشن 4K بوده و نمایشگر آن ها از نوع LED معمولی می باشد. برخی از فناوری های افزایش رنگ نمایشگر در مجموعه تلویزیونی کریستال استفاده شده است که در نهایت مدل هایی با وضوح رنگ مناسب ایجاد کرده است. سریال کریستال 2022 سری BU نام دارد و جانشین سری AU از سال 2021 و سری TU از سال 2020 است.سریال های کریستال 2022 مانند مدل های BU8000 و BU7000 مدل هایی با کیفیت و البته مناسب هستند. ، قیمت بسیار پایین نسبت به مدل های مشابه سایر برندها. طراحی این تلویزیون ها در سال جدید بسیار بهبود یافته است و فناوری های بیشتری را می توان در تلویزیون های تصویری و هوشمند مشاهده کرد.

مجموعه تلویزیونی سبک زندگی

تلویزیون های لایف استایل مدل های خاص سامسونگ با طراحی منحصر به فرد هستند. در واقع این تلویزیون ها به دلیل ظاهر و طراحی متفاوت و بسیار جذابشان در بین مردم محبوب هستند و نقطه عطف سریال لایف استایل مربوط به ظاهر و طراحی آنهاست. تلویزیون های لایف استایل سامسونگ در سال 2022 با صفحه نمایش کاملاً ضد تشعشع روانه بازار شده اند تا علاوه بر ویژگی های متمایز و زیبایی، به عنوان مدل هایی با انعکاس نور فوق العاده در منازل افراد خاص قرار گیرند.

سری QLED

تلویزیون های سری QLED را می توان به عنوان محبوب ترین مدل تلویزیون های سامسونگ در ایران دانست. به طور کلی تلویزیون های QLED مدل های LED هستند که با فناوری کوانتوم دات عرضه می شوند. استفاده از فناوری نقاط کوانتومی بعد جدیدی از وضوح تصویر را برای تلویزیون های LED باز کرده است و به نظر می رسد وضوح رنگ تلویزیون های QLED سامسونگ بسیار بهتر از تلویزیون های LED معمولی است. همچنین این فناوری نقش زیادی در نورپردازی تلویزیون ایفا می کند و نمایشگرهای QLED با وضوح و روشنایی رنگ مطلوبی ارائه می شوند. تلویزیون های 2022 با نام خاص Q...B عرضه شده اند. به عنوان مثال، تلویزیون Q80B یک تلویزیون QLED با کیفیت در سال 2022 است. این نام گذاری در سال 2021 با حرف آخر A بود و تلویزیون Q80A مدل 2021 است. حرف پایانی T نیز نشان دهنده سال تولید 2020 در مجموعه تلویزیونی Qold است.

سایت پیشنهادی: تعمیر تلویزیون شهاب

سری Neo QLED

تلویزیون های Neo QLED از جدیدترین سری تلویزیون های اضافه شده به محصولات سامسونگ هستند که برای اولین بار در سال 2021 رونمایی شدند و در واقع این سری از تلویزیون ها در رده بالاتری نسبت به مدل های QLD قرار می گیرند و وضوح تصویر آنها بسیار مناسبتر از سری QLD می باشد. تلویزیون های سامسونگ نئو QLED در سال 2022 شامل دو سری با رزولوشن 4K و 8K هستند. به طور کلی بسیاری از فناوری های افزایش وضوح در نمایشگر استفاده می شود که در نهایت تلویزیون هایی با کیفیت تصویر فوق العاده ایجاد می کند. به نظر می رسد تنوع تلویزیون های نسل جدید در سال 2022 نسبت به سال قبل افزایش یافته و شاهد تولید مدل های QN900B، QN800B، QN95B، QN90B و QN85B در سال جدید هستیم.

تلویزیون‌های نئو کلد سامسونگ وضوح تصویر بسیار بهتری نسبت به تلویزیون‌های کولد معمولی دارند و در جایگاه بسیار بالایی در بازار جهانی قرار دارند. تلویزیون های این سری در رزولوشن های 4K و 8K عرضه می شوند تا کاربران بتوانند با توجه به نیاز و سلیقه خود مدلی با رزولوشن مناسب خریداری کنند.

سری قدیمی OLED

به عنوان گامی جدید در صنعت تولید تلویزیون، سامسونگ از ترکیب فناوری نقطه کوانتومی با پنل OLED که شامل تلویزیون های QD-OLED می شود، رونمایی کرد. یک مدل QD-OLED در سال 2022 عرضه شده است و به همین ترتیب شاهد تولید یک مدل QD-OLED در سری تلویزیون های 2022 سونی بودیم. به طور کلی ترکیب فناوری نقطه کوانتومی با صفحه اولد صفحه نمایش منحصر به فردی را ایجاد کرده است که بدون شک یک شاهکار جدید در صنعت ساخت تلویزیون برای سال 2022 است.