سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقایسه فناوری نانوسل و کولد در تلویزیون های سامسونگ و ال جی

 

تنوع فناوری های به کار رفته در تلویزیون های جدید امروزی باعث شده که برخی افراد در خرید تلویزیون دچار سردرگمی شوند. بهترین و جدیدترین فناوری در تلویزیون های ال جی و سامسونگ که شاید زیاد درباره آن شنیده باشید، فناوری نانوسل و    QLD است. در این مقاله قصد داریم این دو فناوری را با هم مقایسه کنیم و تفاوت ها و شباهت های آنها را بررسی کنیم. بنابراین اگر مایل به خرید تلویزیون سامسونگ یا ال جی هستید، پیشنهاد می کنیم در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

 تلویزیون نانوسل ال جی

فناوری نانوسل یکی از جدیدترین فناوری های مورد استفاده در تلویزیون های ال جی است که برای بهبود کیفیت تصویر استفاده می شود. این فناوری به طور انحصاری در اختیار ال جی است و تلویزیون های رده بالای خود را با این ویژگی ارائه می کند.

نحوه عملکرد این ویژگی به این صورت است که این تلویزیون ها از ذرات نانومتری در پنل خود استفاده می کنند که نور ورودی را پس از برخورد نور به آنها فیلتر کرده و از ایجاد طول موج های ناخواسته جلوگیری می کند. این کار غلظت رنگ هایی مانند سبز و قرمز را افزایش می دهد و رنگ ها را با دقت بالاتری ایجاد می کند. یکی از مهم ترین ویژگی های تلویزیون ال جی با فناوری نانوسل، ایجاد رنگ های شفاف و دقیق در تمامی زوایای دید است. بنابراین اگر قصد خرید تلویزیون ال جی را دارید، تلویزیون ال جی با فناوری نانوسل یکی از بهترین انتخاب ها برای افرادی است که کیفیت تصویر یکی از مهم ترین ویژگی ها برای آنهاست.

از آنجایی که برند شهاب با الجی همکاری داشته می توانید سوالات خود را از نمایندگی تعمیرات تلویزیون شهاب بپرسید.

تلویزیون QLED سامسونگ

برند سامسونگ برای رقابت با سایر برندهای معروف اقدام به تولید تلویزیون سامسونگ با تکنولوژی QLED کرده است که یکی از بهترین انتخاب ها برای خرید تلویزیون سامسونگ محسوب می شود. این فناوری اولین بار توسط سامسونگ در سال 2016 معرفی و عرضه شد.

مانند فناوری نانوسل که در تلویزیون های ال جی استفاده می شود، فناوری QLED از یک صفحه نازک بر روی صفحه تشکیل شده است که از ذرات کوانتومی استفاده می کند. این فناوری به گونه ای عمل می کند که پس از برخورد نور به آن ذرات کوانتومی، شروع به ایجاد نور بیشتر و تصویری با رنگ های دقیق و طبیعی می کند. این نقاط کوانتومی موادی در ابعاد نانو و نیمه هادی هستند که توانایی ایجاد میلیون ها رنگ با نشاط بالا را دارند. لازم به ذکر است که این ذرات با تغییر ابعاد خود قادر به ایجاد رنگ و نور با دقت بالایی هستند. هرچه اندازه این ذرات بزرگتر باشد، قرمزتر هستند و هر چه کوچکتر باشند، آبی تر هستند.

اگر قصد خرید تلویزیون سامسونگ را دارید، این سری از تلویزیون های سامسونگ می تواند بهترین انتخاب برای طرفداران این برند باشد. استفاده از این فناوری در برخی دیگر از تلویزیون ها تاکنون به ثبت رسیده است اما برند سامسونگ بزرگترین و بهترین تولید کننده تلویزیون های QLED در جهان به حساب می آید. این سری از تلویزیون های سامسونگ با علامت اختصاری Q نام گذاری شده اند که مخفف حرف اول کوانتوم است.

مقایسه فناوری نانوسل و QLED

برای مقایسه این دو فناوری تلویزیون ال جی و تلویزیون سامسونگ قصد داریم دو مدل تلویزیون تولید شده توسط این برند یعنی تلویزیون Q70T سامسونگ و تلویزیون ال جی NANO86 را با هم مقایسه کنیم تا با شباهت ها و تفاوت های آنها بیشتر آشنا شویم. تبدیل شود

پنل های استفاده شده در تلویزیون سامسونگ Q70T از فناوری VA می باشد که توانایی بالایی در ارائه رنگ های مشکی عمیق دارد. میزان روشنایی در این تلویزیون بسیار بالا و ایده آل است، اما نکته ای که در این تلویزیون ها مطرح می شود محدود کردن زاویه دید تلویزیون است. این بدان معناست که در برخی زوایا رنگ ها کاهش روشنایی داشته اند که البته این میزان شدید نیست و خرید تلویزیون سامسونگ با فناوری QLED رنگ های اشباع شده و منحصربه فردی را در زاویه دید مناسب ارائه می دهد.

فناوری نانوسل در تلویزیون ال جی مدل NANO86 به گونه ای متفاوت عمل می کند. استفاده از پنل IPS در این تلویزیون ها یکی از تفاوت های مهم با تلویزیون های سامسونگ است. این پنل ها می توانند زاویه دید بسیار وسیع تری نسبت به تلویزیون سامسونگ ایجاد کنند، اما برخلاف تلویزیون سامسونگ، اشباع رنگ مشکی کمتر است. بنابراین استفاده از این تلویزیون به خصوص در محیط تاریک رنگ مشکی را خاکستری نشان می دهد. یکی از ویژگی های پنل های IPS کنترل بازتاب نور بر روی صفحه نمایش است که در این مدل از تلویزیون ال جی قابل مشاهده است. بنابراین این سری از تلویزیون های ال جی و استفاده از فناوری نانوسل در کنار فناوری Full Array Local Dimming کنتراست صفحه نمایش را افزایش می دهد که می تواند انتخاب مناسبی برای استفاده از تلویزیون برای کنسول های بازی و ... باشد.

در تلویزیون سامسونگ Q70T عملکرد انعکاس نور به خوبی تلویزیون ال جی نیست و این باعث می شود استفاده از این مدل تلویزیون سامسونگ برای فضاهایی با نور زیاد اما به دلیل رنگ مشکی اشباع شده گزینه مناسبی نباشد. ، برای فضاهای کم نور و تاریک بهترین گزینه است. است.

با توجه به تفاوت هایی که در این دو مدل تلویزیون وجود دارد، می توان نتیجه گرفت که هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند که در هنگام خرید تلویزیون، با توجه به نیاز خود، تلویزیون مورد نظر خود را خریداری کنید. قبل از خرید تلویزیون، محل قرارگیری یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که در انتخاب این دو فناوری (از نظر نور محیط و ...) باید به آن توجه کرد.