سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی کیفیت تلویزیون های برند شیائومی

 

یکی از مسائل مهم در خرید تلویزیون، انتخاب برند تلویزیون است. شیائومی یکی از شرکت های نوپای چینی (از سال 2010) است که توانسته به عنوان یکی از شرکت های مطرح در زمینه تولید دستگاه های الکترونیکی مانند تلفن همراه، تلویزیون، لپ تاپ و ... با سایر برندها رقابت کند    .

کیفیت بالای محصولات، استفاده از آخرین تکنولوژی ها و قیمت پایین محصولات این برند، همگی توانسته اند امروز بخش مهمی از بازار را در دست بگیرند. تلویزیون شیائومی یکی از محصولات این شرکت است که امروزه طرفداران زیادی را به خود جذب کرده و توانسته است با سایر برندهای معروف دنیا مانند تلویزیون سامسونگ، تلویزیون ال جی، سونی و ... رقابت کند .

بنابراین اگر قصد خرید تلویزیون شیائومی را دارید پیشنهاد می کنیم در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملی از کیفیت تلویزیون های این برند در اختیار شما قرار دهیم.

مطالعه کنید: اشتراک گذاری محتوای تلفن همراه در تلویزیون هوشمند سامسونگ

دلیل قیمت پایین تلویزیون شیائومی

قیمت پایین تلویزیون شیائومی دو دلیل اصلی دارد که عبارتند از:

استفاده از روش کپی: مهم ترین دلیل قیمت پایین تلویزیون شیائومی استفاده از روش عقد قرارداد و یا خرید فناوری های نوین روز دنیا از شرکت های دیگر است. بنابراین با استفاده از این روش که نوعی کپی محسوب می شود، می توان قیمت گذاری کرد و در نتیجه قیمت را برای مصرف کننده بسیار کمتر کرد. البته برای خرید تلویزیون های شیائومی در مدل های رده بالا ممکن است شاهد قیمت های بالاتری باشیم که در رده سایر برندها قرار می گیرند.

دستمزد کارگران: با توجه به اینکه تلویزیون های شیائومی در چین تولید می شوند و تعداد کارگران این کشور زیاد است (استفاده از کارگران کم دستمزد) بر قیمت نهایی این تلویزیون ها تاثیر مستقیم دارد. البته به غیر از چین، این تلویزیون ها در هند نیز تولید می شوند که دستمزد کارگران این کشور نیز پایین است.

معرفی با کیفیت ترین تلویزیون های شیائومی

در بین مدل های مختلف تلویزیون تولید شده توسط برند شیائومی، تلویزیون های رده بالایی وجود دارند که کیفیت های متفاوتی از جمله 8K یا Full HD دارند. سه تلویزیون با کیفیت در این دسته از تلویزیون های شیائومی عبارتند از:

تلویزیون Mi QLED 4K

از معروف ترین تلویزیون های شیائومی می توان به Mi QLED 4K اشاره کرد که از نظر کنتراست تصویر (با استفاده از پنل VA 10 بیتی) یکی از بهترین تلویزیون ها است. همانطور که از نام تلویزیون مشخص است این تلویزیون دارای پنل QLED است که تکنولوژی آن توسط برند سامسونگ ابداع شده است. بنابراین از این نظر شاهد یکی از جدیدترین فناوری ها و بهترین کیفیت تصویر هستیم. روشنایی تصویر در این تلویزیون تا 350 نیت است و از مهم ترین فناوری های به کار رفته در آن می توان به HLG، HDR 10 PRO، Dolby Vision اشاره کرد.

این تلویزیون دارای نرخ رفرش 60 هرتز است که ممکن است برای گیمرها مناسب نباشد. همچنین زاویه دید این تلویزیون کمی محدود به نظر می رسد که ممکن است برخی افراد با آن دچار مشکل شوند. البته تلویزیون Mi QLED 4K می تواند گزینه مناسبی برای کاربرانی باشد که قصد استفاده عادی از تلویزیون را دارند. اگر قصد خرید تلویزیون را دارید، این تلویزیون از نظر امکانات و قیمت می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

تلویزیون شیائومی مدل MI TV LUX82 PRO

همانطور که از نام این مدل تلویزیون شیائومی پیداست، این تلویزیون یکی از مدل های رده بالای این برند به حساب می آید. در این تلویزیون از فناوری کوانتومی استفاده شده و کیفیت تصویر 8K را ارائه می دهد. همچنین امکانات و فناوری های منحصر به فردی در این تلویزیون گنجانده شده است که توجه افرادی را که قصد خرید تلویزیون شیائومی را دارند به خود جلب می کند.

استفاده از فناوری Mini LED، روشنایی 2000 نیت، استفاده از فناوری Dolby Vision و Dolby Atoms، قابلیت تمدید یا تازه سازی نرخ 120 هرتز و بسیاری دیگر از فناوری های روز دنیا در بالاترین سطح ممکن باعث شده این تلویزیون یکی از بهترین تلویزیون های این برند بازار را قرار دهید و قرار دهید. کیفیت ساخت این تلویزیون در کنار زیبایی توانسته نظر افرادی را که قصد خرید تلویزیون را دارند جلب کند. بنابراین اگر قصد خرید تلویزیون را دارید و به دنبال تلویزیونی با کیفیت و استفاده از جدیدترین امکانات در آن هستید، این مدل تلویزیون بهترین گزینه برای آنهاست.

مطالعه کنید: نمایندگی تعمیرات تلویزیون شهاب

تلویزیون شفاف Xiaomi Lux Edition

طراحی و تکنولوژی دو عضو اصلی و نماینده این تلویزیون هستند. استفاده از طراحی هوشمند در کنار فناوری های روز این سری از تلویزیون های شیائومی را محبوب و منحصر به فرد کرده است. تلویزیون شفاف Xiaomi Lux Edition که قیمت بالایی دارد، اولین تلویزیون پنل شفاف تولید شده در جهان است. شفافیت صفحه نمایش به این معنی است که وقتی خاموش است می توانید پشت پنل را ببینید و پنل مانند شیشه نور را از خود عبور می دهد.

فناوری پنل به کار رفته در این تلویزیون OLED متعلق به برند ال جی است که از نظر کنتراست تصویر یکی از بهترین مدل های تلویزیون به حساب می آید. نرخ رفرش تصاویر در این تلویزیون 120 هرتز است و در کنار آن از فناوری VRR استفاده شده است. تجربه صدای فناوری Dolby Atoms در این تلویزیون یکی از بهترین تجربیاتی است که پس از خرید تلویزیون شفاف Xiaomi Lux Edition خواهید داشت.

با توجه به معرفی تلویزیون های شیائومی که در این مقاله به آن ها اشاره شد، می توان گفت که این برند امروزه در کنار سایر برندهای معروف مانند تلویزیون ال جی و تلویزیون سامسونگ جایگاه مهمی در زمینه تولید تلویزیون دارد. رقابتی که شاید با اضافه شدن این برند به برندهای دیگر، نقطه عطفی جدید در تولید تلویزیون باشد. بنابراین می توان گفت که کیفیت ساخت و فناوری های به کار رفته در تلویزیون های شیائومی قابل مقایسه با برندهای دیگر نیست و با شناخت بیشتر مشتریان این برند، در سال های آینده شاهد برجسته شدن آن خواهیم بود.